Wojna o pieniądz, czyli moralność według bankierów

245699_1349728538_6bc6_pGdy człowiek wymyślił pieniądze prawie od razu było wiadomo, że jest ich zbyt mało. Ale to nie był ostatni, ani największy błąd. Według Song Hongbinga, autora ”Wojny o pieniądz” tragedią było stworzenie bankiera i powierzenie pieniędzy bankom.

Autopromocja, czy bankowa autodestrukcja? Po książkę sięgnąłem z mieszanymi uczuciami. Autorem jest, bowiem Song Hongbing, badacz historii Stanów Zjednoczonych pochodzenia chińskiego, dawny konsultant w rządzie federalnym. Obecnie pracuje on na usługach chińskiego rządu, jako strateg i analityk od finansów.

Odniosłem początkowo wrażenie, że zapewne autor próbuje się książką w pewien sposób promować, jako specjalista od wszystkiego, zwłaszcza od ekonomicznych wzlotów i upadków współczesnej cywilizacji. Gdy książkę otworzyłem zaraz na jednej z pierwszych stron przeczytałem motto: ”Dopóki jestem w stanie kontrolować emisję pieniądza w danym kraju, nie dbam o to, kto w nim stanowi prawo”. Słowa te wypowiedział jeden z najpotężniejszych bankierów wszech czasów Mayer Rothschild. Po takim wstępie nikt już nie musiał zachęcać mnie do przeczytania tej książki.

Czytaj wiecej: http://www.wiadomosci24.pl/artykul/wojna_o_pieniadz_czyli_moralnosc_wedlug_bankierow_recenzja_245699-2–1-d.html

Skomentuj

